2021-11-15 09:49:28• hírek • Szatmár.ro

Őszi kirándulás a Kopasz Bábonyra – Képgaléria

Fotók: Bartha Botond-Zsolt

A hétvégén a Kopasz Bábony volt az EKE kirándulóinak legújabb úti célja, az alábbiakban Zilahi-Kató Klára beszámolóját olvashatják.

Csodálatos időben volt része annak az 56 lelkes túrázónak, aki november 13-án nekivágott a Kopasz Bábony (Măgura Bătarci) vulkáni kúpjának. Kirándulásunk Kisbakancs túrának volt meghirdetve, így nagyon sok apróság vett részt rajta, akik derekasan bírták a gyűrődést!

A megbeszélt időpontban nagyjából mindenki a batarcsi polgármesteri hivatal parkolójában gyülekezett. Innen indultunk a kék háromszög jelzésen a négy és fél órás túránkra.

Utunk a falu egy részén vitt át, hol aszfaltos, hol kövezett utcácskákon. Az első meredekebb rész az ortodox templomhoz vezetett. Ezt kicsit elhagyva rövid pihenőt tartottunk, hogy megújult erővel indulhassunk neki az előttünk magasodó erdős csúcsnak. Itt kimásztunk a Ferenc-kőre (Piatra lui Ferenț), ahonnan egyre jobban ráláttunk a tájra.

Az erdőben tovább haladva egy még jelöletlen ösvényen folytattuk utunkat csodálatos fehér mohás kövek, sziklák mellett. A csúcs alatt a lávalefolyáson felkapaszkodva újabb pihenőt tartottunk. Innen csodáltuk a tájat és élveztük az őszi napsütést. Pár métert kapaszkodva értük el a tulajdonképpeni csúcsot, majd a hegy oldalán araszolva indultunk vissza. Hamarosan rákanyarodtunk a jelzett ösvényre, és feltöltődve, vidáman érkeztünk meg az autókhoz.

Csodaszép táj, jó emberek, tökéletes nap egy őszi túrázáshoz!

Köszönet Bartha Botinak a szervezésért!